דף הבית » מכונת כביסה לא מסתובבת: 10 סיבות נפוצות לכך שמכונת כביסה לא מסתובבת

מכונת הכביסה שלך לא מסתובבת

הבגדים שלך יוצאים רטובים ממכונת הכביסה? ייתכנו מספר סיבות לתופעה זו. אנחנו הולכים לסקור את הסיבות השונות שיכולות להסביר מדוע מכונת הכביסה שלך לא מסתובבת כראוי.

סיבות אפשריות לתקלה זו

אזהרה
לפני הטיפול במכונה יש לוודא שהיא מנותקת מהחשמל על מנת למנוע סיכון להתחשמלות. יש ללבוש כפפות מגן מתאימות במידה ויש צורך לפרק חלק כלשהו כדי להימנע מכל סיכון להיחתך או להיפצע.

קבל (ספק כוח) תקול

קבל 3 מיקרו פארד למזגן, מקרר, מדיח, מכונה ומייבש כביסה

אם הכביסה שלך רטובה והמכונה שלך נכבתה, יש לבדוק תחילה אם הייתה נפילת חשמל. בדוק שהמכונה נדלקת כרגיל ובדוק את החיווט והחשמל במידת הצורך. ניתן גם לנסות לנתק את המכונה מהחשמל ל-20 דקות לפני שנחבר אותה בחזרה. טיפולים פשוטים אלו עשויים להיות מספיקים כדי לפתור את הבעיה.

עומסים לא אחידים

חנות חלקי חילוף למוצרי חשמל ביתיים

עומסים לא אחידים נובעים מחלוקת לא טובה של הכביסה בתוך התוף. כדי למנוע בעיות מסוג זה, מכונת הכביסה שלך מצוידת במערכת אלקטרונית המתמודדת עם עומסים לא אחידים. אם המכונה זוהה שהכביסה נמצאת במיקום לא נכון, הדבר הראשון שהיא עושה הוא לעצור את התוף ואז לשנות את כיוון הסיבוב או סוג הסיבוב בניסיון לפתור את התקלה. המכונה תנסה להתחיל מחדש את התוכנית, אך אם עומס לא אחיד מתרחש מספר פעמים, המכונה תבטל את הסחיטה ותסיים את התוכנית. לכן, מומלץ להיצמד למשקל הכביסה המומלץ על ידי היצרנים.

משאבת ניקוז או פילטר סתומים

משאבת הניקוז מנקזת את המים מהמכונה. אם משאבת הניקוז (או פילטר הניקוז) סתומה ולא יכולה לנקז את המים, המכונה לא תסחוט. אנו ממליצים לך לנסות ולנקות את משאבת הניקוז שלך. אם הבעיה נמשכת ונראה שהמשאבה אינה רוצה לנקז, עליך לבדוק אותה באמצעות מולטימטר וכנראה יהיה צורך להחליפה.

צינור ניקוז סתום

חנות חלקי חילוף למוצרי חשמל ביתיים

אם משאבת הניקוז שלך נמצאת במצב תקין, ייתכן שצינור הניקוז הוא זה שסתום. צינור הניקוז בתחתית המכונה ממוקם בין המכונה לצינור הניקוז, מתחת למכונת הכביסה שלך. הגרביים שלך נעלמים? ייתכן שהם בתוך הצינור, כמו גם מטבעות. אם זה המצב, למכונה יהיו קשיים להתחיל את מחזור הסחיטה. אנו ממליצים לך לנתק את הצינור ולנקות אותו. אם הוא נפגע, יהיה עליך להחליפו.

יותר מדי קצף במהלך תהליך הסחיטה

קצף נוצר על ידי תנועת התוף ולעיתים קרובות נובע משימוש בכמות גדולה מדי של אבקת כביסה. אנו ממליצים לך להפחית את כמות אבקת הכביסה שאתה משתמש בה ולבחור בנוזל ניקוי במקום באבקה. כמו כן, נא לשים לב שרוב אבקות הכביסה האקולוגיות בשוק נוטות ליצור הרבה קצף. יותר מדי קצף יכול למנוע ממחזור הסחיטה לעבוד.

הרצועה התרופפה או נקרעה

הרצועה (החגורה) משמשת כחיבור, נקשרת סביב ציר המנוע וגלגלת התוף, מאפשרת למכונה להסתובב. ייתכן שהיא נקרעה או שפשוט החליקה ממקומה. במקרה כזה, התוף לא יכול יותר להסתובב, לא יהיה מחזור סחיטה והכביסה לא תכובס. תוכל לנסות להחזירה למקומה. אם עדיין לא תוחזק כראוי במקום על הגלגלת, תצטרך להחליפה.

מד גובה מים

מד גובה מים מאפשר למכונה לחוש את רמת המים בתוך התוף. אם הוא פגום, ייתכן שהמכונה לא תפעיל את מחזור הסחיטה. המכונה סבורה שעדיין יש מים נוכחים מכיוון שמד גובה המים נותן לה מידע שגוי. מד גובה מים מכניים ישנים ניתנים לבדיקה באמצעות מולטימטר, אך לצערנו, במכונות החדשות שהן דיגיטליות, לא ניתן לבדוק אותם בדרך זו. לפני שתשנה את מתג הלחץ, שקול לבדוק ולנקות את תא הלחץ. אם הוא סתום, אז מתג הלחץ לא יוכל יותר לעבוד כראוי.

פחמי מנוע שחוקים

פחמי המנוע הם חלקים המעבירים חשמל למנוע. עם הזמן, פחמים אלה עלולים להתבלות ולא לשלוח אותות חשמליים בתוך המנוע. לכן, למנוע יש בעיות בפעולה, במיוחד במהלך מחזור הסחיטה, כאשר הוא מסתובב במהירות המקסימלית. השגת המהירות הנכונה במהלך מחזור הסחיטה לכן הופכת לבלתי אפשרית והכביסה שלך עדיין תהיה רטובה בסוף המחזור. אתה יכול בקלות לבדוק את אורך פחמי המנוע שלך שצריכים להיות ארוכים יותר מ-1 ס”מ. אם זה לא המצב, עליך להחליפם.

מערכת נעילת הבטיחות של הדלת לא פועלת כראוי

מכונת הכביסה שלך תעבוד רק עם דלת סגורה. חלק ממכונות הכביסה מצוידות בהתקני בטיחות נוספים שעוצרים את פעולת סיבוב המנוע במהלך הסחיטה. כדי לגלות אם זו הבעיה, בדוק את מערכת נעילת הבטיחות של הדלת והחלף אותה אם צריך.

הברז החשמלי נשאר פתוח תמיד

חלקי חילוף למוצרי חשמל ביתיים

אם יש חול או לכלוך אחר המגיע מקו אספקת המים שלך הברז החשמלי יישאר פתוח ויאפשר למים להיכנס תמיד, ממלא את התוף בהדרגה. מספר שעות מאוחר יותר, כאשר תוציא את הכביסה שלך, תגלה שהיא יבשה מלמעלה אבל למעשה היא רטובה מאוד מלמטה. נקה את הברז החשמלי והחלף אותו אם צריך.

עגלת קניות
פתח צ'אט
1
💬 צריך עזרה?
היי
נשמח לעזור בכל שאלה גם בוואטסאפ.
לחיצה על הכפתור תעביר אותך לשיחה עם נציג שירות.
0
No products in the cart.
דילוג לתוכן